Egen lägenhet - förmodligen

Idag har jag varit och handlat med Tommy. Vi var på Lidl men de hade i princip ingenting av det vi skulle ha, inte ens salt, så vi fick handla på ICA efteråt.
Har smsat lite idag, vilket hör till ovanligheterna. Jag får egentligen aldrig sms, bara från Bambi om när vi ska ses osv inför skolan. Fick ett från Fanny inatt, men då sov jag. Så att ha smsat gjorde mig lite gladare, för det var med en person jag saknar.

Jag har försökt ta bild idag men det blir inte bra. Ser ärligt mycket bättre ut i spegeln än i kameran. Alltså min hjärna som försöker förbättra intrycket av mig, men med kameran som bevis kan jag inte bli lurad.

Senare ska jag sitta uppe och chatta ganska länge. Det är fredag och det är roligt att kunna prata med sina vänner som vanligt igen, även om det bara är över nätet. Saknar att träffa dem ansikte mot ansikte.

Jag väljer egen lägenhet. Ringde min socialssekreterare Johanna tidigare idag och pratade in ett meddelande, men hon har inte ringt upp. Antar jag får vänta tills på måndag då vi har möte.
Men jag tror faktiskt att jag klarar av ett eget boende. Jag känner mig starkare även om jag mår lika dåligt. Jag vet vad jag klarar och inte klarar av. Jag har självinsikt.
Tror detta kan bli bra. Får hoppas på det. Det blir närmare hem och närmare skolan, längre från underbara Göteborg och dess underbara människor. Men det får bli så. Jag vill detta och jag SKA klara det.

Fannii

Attans, jag som nästan var säker på att du var vaken! x) Ibland kan man dock inte lita på sina magkänslor :3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info