Another story about Emelie

Ibland undrar jag vad det är för fel på mig.
Ibland undrar jag varför jag måste behaga alla andra, varför jag aldrig kan säga "nej jag vill inte, jag är inte en sån person". Varför måste jag anpassa min personlighet till den jag umgås med? Varför kan ingen låta mig vara mig själv?
Jag saknar att kunna vara mig själv. Är ständigt rädd att göra bort mig, såra andra och förstöra.
Jag har inte varit mig själv på länge nu. Inte på flera månader, eller hela året?
Den riktiga Emelie är pryd, blyg och fåordig.
Den Emelie allmänheten får ta del av är pratsam, kan skämta om allt och verkar oberoende av allt.
Ni ser kontrasterna?
Varför kan jag då inte vara mig själv? Jo:

x
Jag klarar inte av att göra andra besvikna, även om de inte blir det så får jag för mig att de blir det.
x
Jag har tvångssyndrom att vara artig.
x Jag tycker det är sjukt oartigt att inte prata när någon pratar med en, så därför pratar jag hela tiden för att undvika pinsamma tystnader.
x Ingen skulle gilla eller gillade den riktiga Emelie, så därför måste man spela någon annan hela tiden.

När jag väl var mig själv gav folk mig sneda blickar, spottade efter mig och kallade mig för elaka saker.
Inte bara för att jag såg annorlunda ut, men också för att jag var annorlunda i min personlighet.
Jag pratade knappt, svarade bara på tilltal och det värsta jag visste/vet är perversiteter.
Men ingen gillade den riktiga Emelie. Så jag fick skapa en ny. En som tål att prata om allt, utan att äcklas.
Men det är svårt, när man så väl hatar något som jag hatar perversiteter.

Anledningen till att jag inte kan ha förhållanden är många. B la är det dessa anledningar som är de största:

x Jag har tvångssyndrom att ha bleka läppar hela tiden, pussar jag någon går sminket bort och jag får panik.
x Jag är asexuell, har alltså inte sex. Sex = äckligt.
x Jag tål inte att se min egen kropp
x Jag tycker nakenhet är äckligt
x Jag kan inte tänka mig hångla, för det förstör sminket samt är fullt av bakterier.

Den enda som sett mig utan sminkade läppar är Mikael och jag höll på att bryta ihop när han tog bort mitt smink. Han sa att jag var mycket finare utan, men det kan jag lova er att jag inte är.
Ser hemsk ut, ser ut som en clown.
Varför jag har fått detta tvångssyndrom:
När jag var liten blev jag mobbad för mycket, b la mina röda läppar. Folk trodde jag hade rött läppstift på mig just eftersom mina läppar är så röda. Jag har sen jag var liten haft komplex över detta och när jag insåg att man kan sminka dem ljusa hittade jag min livräddare.

Var bara tvungen att skriva av mig lite. För just nu mår jag inte okej.
Maria

:c <3

Muff

Du har all rätt i världen att kunna vara dig själv. Folk som inte accepterar vem du är är inga som helst bra personer.

Tänk alltid så Emelie för du är inte mindre värd än alla andra.

<3

petra

- skribent på http://Brusis.devote.se

Gumman då :'(

du som är så himlans otorligt fin Emelie, de är du verkligen !Du måste våga stå på dig själv, våga säga emot o inte vara rädd för att såra andra, för då sårar du dig själv ist :'(

Emma

Var inte rädd för att vara den du egentligen är. Tror inte att det är så att ingen gillade när du var ditt riktiga jag, antagligen var det bara så att du träffade fel personer. Det finns alltid sånna som kan acceptera den du är!

Du är värd en stor plats i världen!

<3

Tanja.

Det är inget fel på dig, Emelie.

(<3)

Suzanna

Röda läppar är fint tycker jag, dock tycker jag som du: det passar inte på mig själv. Inte naturligt röda iaf, isf sminkade eller liknande.

Det jobbiga med att sminka dom bleka är lixom att det kan bli ränder/flagor osv. Men det är fint <3

HannaH

vi alla har våra sidor, jag gillar dig oavsett om du skulle vara blyg eller så, jag är egentligen också jätte blyg men när jag var med dig kändes det som om jag verkligen känt dig länge. <3 du är bäst :*

Tintin

Känner igen mig i en del faktiskt.

Jag känner också ett tvång att vara artig, pratar också hela tiden för att undvika pinsamma tystnader och jag är också asexuell



Tycker dock att det är synd att det man var med om som liten kan påverka en negativt så lång tid =/




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info