Vintertema och åsikter om andra

Meningen med dagens design, (ehem) är att den ska kännas lite sådär lagom vintrig. För nu är det ju typ vinter ute, tyvärr.
Så jävla kallt, blåsigt och regnigt. Äkta svensk vinter med andra ord, haha.

Har försökt bli lite bättre på att kommentera de bloggar jag följer. Om ni som bevakar lite så där anonymt har en blogg, så får ni mer än gärna skriva ner den så jag kan kika in, för jag tycker bara det är spännande att läsa.
Spelar ingen roll om ni själva tycker er blogg är den tråkigaste i hela världen, människor gillar att snoka i andras liv, så även jag ibland. Nej men, ärligt, det är lite kul att få lära känna folk lite mer på djupet än sådär ytligt alla gör på bdb.
Ibland när man vart i stan, typ Göteborg oftast, så kommer folk fram och frågar; "Är inte du hon där på bdb?"
Och jo visst är det jag, men folk känner ju bara igen en för hur man ser ut, inte för hur man är.
Ska jag lämna ett avtryck i folks minne vill jag att det ska vara för att de tycker jag är snäll och vänlig, inte för att de tycker jag är ful eller fin.

Utseende har en stor roll i dagens samhälle. Det första man tittar på hos en människa är hur den ser ut. Efter tre sekunder har man redan bildat sig en uppfattning om hur personen är, trots att man inte vet ett skit om den.
Jag är sån själv. Ser jag någon som är ful, så blir jag rädd för den. Det är inte direkt så att jag går fram till folk som ser mindre bra ut och börjar snacka. Men skulle någon mindre bra ut komma fram till mig och visa sig vara jättetrevlig skulle jag inte döma den efter utseendet. Insidan är ändå det som räknas, utsidan är ett plus.

Men när det gäller vilka man gillar, så är det klart man går efter utsidan först. Det första jag lägger märke till hos killar till exempel, är deras ansikte och hår. Har de fint ansikte och fint hår så börjar jag gilla dem innan jag ens vet vilka de är. Kanske får man heller aldrig veta. Då minns man i alla fall killen som "den där snygga."

Personlighet och karisma är något som är mycket viktigt hos människor. Jag sägs ha väldigt stor karisma som riktigt sticker ut, och det är ju bra.
Jag vet att jag ibland blir väldigt högljudd när jag blir exalterad över ett samtalsämne, så om jag märker det får jag väldig ångest över att den jag pratar med ska tycka jag är konstig.
Därför är jag för det mesta asocial och blyg, för rädslan att skämma ut sig och den man är med är så stor. "Tänk om man säger fel, tänk om den jag är med tror jag är helt knäpp?" tänker jag dagligen.

Nu när jag snart ska träffa Levi är jag livrädd att jag kommer verka som världens weirdo framför henne. Jag är verkligen livrädd!
Jag vill vara snäll, generös och älskvärd, men jag lyckas inte med någonting. Och jag vill så gärna att folk ska tycka om den jag är. Jag vill verkligen vara den där som alla säger "åh hon är så snäll." Men det blir nog aldrig så. Jag är för konstig.
Levi är så himla snäll och söt mot mig och andra, jag fullkomligt diggar henne stenhårt! Sen har hon en jättecool stil och det är ett plus.
Men jag är ändå så sjukt jävla nervös för att det ska bli pinsamma tystnader. Det hatar jag, för då får jag ångest som fan. "Säg något då, idiot." brukar jag tänka. Och det resulterar i att det jag väl säger blir helt fel.
Låter oftast kaxigt och överlägset, som om jag vore den som ägde världen. Nej usch och fy, min personlighet är hemsk. Så jävla dryg och elak jag är mot andra är fruktansvärt.
Jag hoppas i alla fall jag kan vara snäll mot söta Levi när vi ses. Jag ska göra mitt bästa. Gud vad nervös jag är. Kommer säkert ha en bad look day, det kommer säkert regna så mitt hår blir lockigt och jag lovar att mitt smink kommer faila sönder.
Sen har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig. Ser ju fet ut i allting. Fet och äckligt tjock är vad jag är.
Åh gud vad långt detta inlägg blev.

Nej nu måste jag sluta skriva. Kommer snart ett inlägg om hur man sminkar sig som mig, för det är en del som frågar vad jag använder för produkter osv. Så det kommer ett "How to look like Emelie Gayface" inlägg sen, haha. Känns ju helt galet att skriva så om sig själv, som om man vore värsta somebody special eller något. Det är jag verkligen inte!

Men nu ska jag sluta skriva. Ha det bra alla, och ni som bevakar bloggen anonymt, skriv gärna era bloggar!
Puss
Emma

Du har helt rätt i det du skriver, utseende bilar helt enkelt fördomar. Det är dåligt att det är så, för man går säkert miste om att träffs många fina personer på grund av sånt. Det går ju inte att se ut som sin personlighet, eller?

Synd att vi inte har träffats än, du verkar vara en sån himla mysig och underbar person, vi kanske kan ses på jullovet eller något?

Julia

Din bloggdesign är fedt awesome! Jättesöt verkligen :DD



Och jag tycker att du verkar ha en underbar personlighet iaf vad jag har märkt.. Jag har ju inte träffat dig IRL eller så, men det känns som om du är sådär oerhört snäll och så.. :>



Ditt inlägg var långt, men väldigt mycket intressant stod det. :)) <3

Hanna

du är en av de snällaste ja känner, och rolig, och din utsida är jätte fin" <3



och nu blev jag kär i din nya design<3

CupCakeDesu

- skribent på http://yzmacore.blogg.se/

Du är inte weirdo eller kaxig eller något av det, du är snäll och söt och jättejättejättefin! <3 Jag kommer att prata på så jag tror inte att det blir finsamma tystnader >.>"

Din personlighet är skitfin och jag tar med ett paraply ifall det ska regna till dig! ♥

emma

jag gillar din nya design och din blogg överlag. och ja du ville ju typ att man skulle skriva sin blogg -.-




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info