I've done a lot of things wrong but I swear I'm a believer


Hej bloggen & alla läsare. Eller ah, "alla" läsare är väl fel uttryck. Så många är det ju inte.
Och jag vet jag vet, jag har blivit dålig på att kommentera andras bloggar. Men jag försöker minnas alla, så just calm down, key? <:


Idag var det skola, sen hem och typ skolka sällskap med Bambi eftersom jag inte har Text och det har hon.
Vi flummade i ljudredigeringsrummet och blåste ballonger och spelade tennis med dem, och den ena ballongen kapoffade totalt, haha.


Nu är det inte långt kvar till den 5e december! Och varför längtar jag så? Jo då köper jag nytt, blont löshår och bleker hårjävlet platina. Jag trivs INTE i svart, men det är typ mörkbrunt nu för färgen har gått ut, haha.
Så jävla fail är du Emelie.

"Everybody, put up your hands say: I don't wanna be inlove, I don't wanna be inlove."


På bussen hem hörde jag ett par hångla. Jag blev så sjukt äcklad.
Kärlek är äckligt.
Tillit är äckligt. Man kan inte lita på någon. Egentligen inte. Samhället är korrupt och vi lever alla enligt spelets regler satta och bestämda av regeringen. De ser oss, de hör oss och de vet precis allt vi gör. De lyssnar våra samtal, läser våra sms och kollar oss online. Ingenstans är man säker. Storebror finns överallt.

Men visst har väl ändå saker blivit värre? Jag menar, när jag var ung var allt så nytt. Mobiler, datorer etc. Inget av det fanns direkt.
Men nu lever vi alla i ett IT samhälle, och småbarn har mobiler, datorer och bloggar, internetsidor etc. Vad är det för barndom? Vad hände med att låta barn leka,  och helt enkelt vara barn?
Det försvann bara sådär poffväck. Poff sa det så försvann alla barn och blev till försökskaniner för bolagen.

Är det ett sådant samhälle vi vill leva i?
Inte jag i alla fall. Nej, verkligen inte jag.
Bambi

IT-samhället suger, rejält.

Barn ska vara barn.



Haha, kapoff ballongen <3

Julia

Så sant så sant. Samhället har sjunkit riktigt lågt. barn ska leka och leva medan de kan. Det ska inte vara fjortisar när de är 10 år, dom är ju förfan bara små barn. USCH! :( <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info