14:05 söndag

"Ge mig en vinterdrog."

Det är höst. Kylan ute ligger som en tät dimma över marken.
Luften blir svårare att andas, lungorna värker för varje andetag. Iskristaller sätter sig fast i dem.
Snart kommer snön, den har redan varit på snabbvisit för några dagar sedan.
När snön kommer blir staden till ett jullandskap där gnistrande ljus tindrar i alla fönster och där man hör julsånger spelas genom dörrarna.
Julen är snart här. Den kommer med rusande fart och stressar oss alla med att köpa julklappar.
För när man lever med studiebidrag som kommer den sista vardagen varje månad, så måste man köpa alla julklappar i november. Det vill säga; jag kommer inte ha råd att köpa julklappar i tid.
I november går alla pengar åt till löshår. I december kan jag köpa julklapparna.
Jag hatar att inte ha pengar. Man blir liksom samhällets bottenskrap.


Igår var Tommys halvbror Urban här. Han är jättecool, jag gillar honom skarpt.
Han fick se några bloggar jag designat och spenderade 40 min åt att peppa mig att jag måste sprida mitt namn, göra det igenkommet och att jag måste flytta till Stockholm för det är där allt händer. I Stockholm är man någon. Inte en jävel vet vart hålan Trollhättan ligger.
Han har så rätt, det vet jag. Men Stockholm kostar.
Fast jag och brur ska ju flytta dit när vi har råd. Även om vi hamnar i världens getto. Vi ska bo i Stockholm!
"Du har utseendet, du har talangen. Vad gör du i denna stad?" Sa han.
Hm, utseendet har jag då inte. Vet inte hur många gånger han i sitt fulla tillstånd sa att jag var söt, vacker, att han var förälskad etc. Haha. Han var rätt berusad.
Men ändå så snäll som vanligt. Han stämde min gitarr <:
Han erbjöd syster ett jobb. Han är allt en sån pappa man önskar man hade...


Men vem får det man vill ha i denna värld? Ingen. I alla fall inte folk från små hålor i Sverige kallade Trollhättan.
Bambi

Trollhättan suger & Urban verkar snäll.

Julia

Smedjebacken då? hört talas om denna hålan? .__.

Puss, du är vacker <3

Anonym

- skribent på http://weri.blogg.se/

du skriver grymt bra :>

nellie

SÅ SÖT!<3

KimOfDrac

Erkänn! Jag bad ju t.o.m Urban att adoptera oss! :D




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info