Igår i Göteborg.



Vaknade en halvtimme senare än alarmet var satt på, stressade med smink och hår. Lyckligtvis blev det bra ändå.
Tog kvart i 10 bussen hemifrån och tåget 10:03 från Resecentrum. Var framme i Göteborg vid tio i elva och där väntade Benji på mig. Sen gick vi till emotrappan för att jag skulle fixa håret och då glodde en massa folk. Sen efter det gick vi till Shock och jag dog av alla fina saker. Jag vet inte hur många gånger jag dregglat över de snygga högklackade de har med olika monstermotiv på. De är så sjukt jävla fina. 850:- eller något, jävligt mycket mer än jag har råd med.
Sen blev jag förälskad i 8 tshirts och 4 hoodies och 6 kjolar och 5 par byxor. Det slutade med att jag köpte två burkar flamingo pink hårfärg och vita halv-shutter solgalsögon. De är inte helt randiga, bara halvt. Mycket snyggare.



Xplosion öppnar inte förrän 12 så vi gick till Brunnsparken och Benji bjöd på Monster vilket var gott som satan fast jag fick ont i magen av att dricka det för första gången på sjukt länge. Kämpade i mig den. Och så rökte jag massor vilket händer då och då men inte ofta.
Det kom fram två tjejer som gjorde en enkät om vad folk tycker om Arkaden och Kompassens affärer och personal, och när man svarat på alla frågor gav de oss varsit kort som man skulle byta mot valfri kaffe inne i något av Kompassens eller Arkadens caféer. Vi hann dock aldrig få något kaffe för vissa människor är sega på att gå.
I alla fall, efter en stund i Brunnsparken kom det fram två alkisar varav den ena var en tjock tant som trodde Monstern var öl och hon tiggde. Jag förklarade försynt att det var dricka och inte öl. Sen strax därefter kom en gubbe fram (även han alkis) och sa samma sak och tiggde öl. När jag än en gång gav ifrån ett försynt "Det är inte öl, det är läsk." så började han stöta på mig och tyckte jag var söt och att min blyghet var charmig D: Jag blev rädd.

Vi väntade på att Jonte skulle komma och när han väl kom åkte vi till Järntorget och kollade inne på Myrorna. Jag hittade ingenting fint men Benji köpte en as snygg hoodie och han och Jonte köpte en klänning till deras "morsa" (Jontes biologiska mamma men Benjis fostermamma). Sen när det var klart stack vi till Xplosion och jag köpte äntligen mitt älskade knogjärnshalsband. Så jävla fint är det <3
Köpte även ett par leopardleggins som jag är kär i <:
Efter Xplosion bjöd Jonte på glass :D


Efter Xplosion var det till en kiosk där vi köpte 10 burkar sockervadd för de kostade bara 2kr styck eftersom de gick ut samma dag. Den ena upptäckte vi vid senare inspektion var möglig och ingen av oss gillade sockervadden eftersom den blev till tuggummi när man åt den. Dessutom får jag ont i tänderna när jag tuggar så jag led lite.
Jag köpte även 3 Lion för 10:- å så bjöd Benji på läsk och vi gick mot Konstgräset där typ hundra wemos glodde sönder oss.
På gräset träffade vi Jontes och Benjis kompis Lökke som typ var askåt i mig D: Han var väldigt klängig å bet mig i halsen å massa hela tiden D: Å typ låg över mig och massa D: men jag vågar la inte säga till liksom. Ehe.
Han fick la göra det då, tänkte jag. Liksom om han nu fann det så oerhört intressant D: Fast det var väldigt obehagligt. Och han är bara 14 fast ser ut som typ 19 D:
I alla fall, efter en tid på gräset åkte Jonte hem för att äta så jag och Benji gick in till Nordstan för att jag återigen skulle kolla håret och sminket. Sen gick vi tillbaks till gräset och denna gången pekade en av killarna som satt med alla wemos rakt på mig med en typ "OMG" min. Liksom munnen åkte ner med hakan nästan mot marken och han såg typ helt chockad ut och jag blev värsta freaked out as rädd. Så vi satte en av Jontes kompisar från Skövde framför så jag slapp se den läskiga människan. Han var typ skejtare och jag har inget minne av någon sådan D:
Fett läskigt.
En stund innan Jonte kom så gick vi runt en vandring i Nordstan och vid Arkaden och Kompassen för vi tänkte använda våra gratiskuponger men då hade alla affärer stängt. Smart nog hade även jag köpt upp alla mina pengar så jag hade inte råd med varken morsdag present eller hårspray. Fail.
Vi hittade typ 25 ballonger från McDonalds som var fastbundna runt ett träd i Brunnsparken så vi tog med oss alla till konstgräset. Typ 2 min efter så gick alla wemos hem och de enda som fanns kvar var jag, Benji, Lökke och typ 30 pensionärer som drack Jägermeister och vodka :O Jag blev rätt förundrad. Liksom, gamla människor i rullstol, med rulatorer och käppar som sitter vid konstgräset och super? Ofta!
I alla fall, Lökke fick för sig att hoppa på alla ballonger och det small som fan. Innan detta hade även en utländsk familj kallat oss fjortisar och så gjorde de sönder en ballong. Moget?

När Jonte kom tillbaks var det dags för mig att gå men det var inte så lätt när man hade en klängig sugpropp hängandes en i hasorna. Men vi kom i alla fall iväg till centralen där det visade sig att inget tåg till Trollhättan gick förrän vid 23 och nästa buss gick 21:45. Så den var jag tvungen att ta trots att jag lovat mamma ta 20:07 tåget senast. Utan pengar på mobilen kunde jag inte heller meddela henne om min sena ankomst.

Sen blev det typ bråk. Patrik har fortfarande kvar mitt knogjärnshalsband och han vägrar typ ge tillbaks det, så när Benji fick veta att han satt på Kungsbacka tåget som inte skulle gå förrän om 20 min så fick de tre för sig att gå på tåget och "tvinga honom lite grand" att ge tillbaks det. Detta slutade i att Patrik såg livrädd ut, jag skämdes ögonen ur mig och under tiden vi var borta hade någon snott Benjis ryggsäck och kamera, deras påse med öl och min burksamling :O
Smarta som de är hade de givetvis lämnat skiten vid perrongen när de gått på tåget. Smart.
Sen smsade Patrik mig och skrev typ massa cp saker och shalalalalalalal massa shit hände och sen fick vi springa runt och leta efter sakerna men de fanns ingenstans och ingen hade sett dem. Och så skulle jag till bussen så vi sa hej då och sen på bussen var den en brat som pratade med mig. Hjälp?
Ingen vanlig brat utan en sönderblekt brat med diamantörhängen, svart skjorta, vita jeans och typ allt i dyra märken. Han var väldigt brat. Efter en lång tids inspektion av mig sa han tillslut:
"Ursäkta, men får jag lov att fråga varför du har solglasögon på din inomhus?"
"Jag orkade inte ta av dem."
"Aha, förstör det typ frisyren eller?"
"Ja lite.."
"Ah okej. Har du varit i Göteborg och stekt eller?"
"Njae..."
"Eller det kanske inte är din stil att steka och bli brun?"
"Jo det är det väl."
Sen var jag tvungen att gå av och då ropade han "Hej då" fast det blev typ "Herrå" för han var full D:
Och eftersom ingen buss gick hem till mig var jag tvungen att gå och mamma som var full och nyfriad till hade gett mig fel vägbeskrivning så jag kom till helt fel sida av stan och jag var helt vilse. Sen gick hon, Tommy och Kimona och letade efter mig och jag var tvungen att fråga en småbarnsfamilj som var ute på promenad om vägen till Lextorp. Då kom jag i alla fall rätt.
Det är mitt äventyr för dagen, hoppas jag fått med det viktigaste nu.
Hej då bloggen.
Victor

Låter som en spännande dag. <3

Emma

sånna glasögon är snygga! håret kommer bli bäst <:

du verkar ha träffat en heö del myskopersoner där, om jag inte tar fel ? haha D;




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info