Ännu en dag förbi. Timmarna passerar som om det vore rusningstrafik...



Snart har det gått ännu ett dygn. Ännu ett dygn av absolut ingenting i detta så kallade "liv."

Jag vaknade vid ett. Det är första gången på länge jag vaknat så tidigt. För mig är det tidigt då jag annars kan sova till tre-halv fyra normalt sett.
Som vanligt var min första tanke när jag satte mig upp i sängen att jag måste bädda. Om inte min säng är perfekt bäddad får jag panik. Det måste vara perfekt, alltihop. Allt har sin plats i mitt rum och hemma. Står inte parfymflaskan på den exakta platsen den ska stå så får jag ångest och kan börja gråta. Därför hatar jag att ha folk hemma, för alla pillar.
När jag väl bäddat så gick jag och pluggade in plattången, såg mig i spegeln och ville bara dö. Äckliga, jävla lockar. Det är så fult att jag lätt skulle kunna ta fram en sax och klippa av alltihop av rent hat.
När håret blivit så platt det kunde satte jag i löshåret och sen sminkade jag mig. Jag har sen i mars börjat ha smink hemma, eftersom jag kom fram till att jag inte står ut med att se mig själv utan.
Sen när allt var klart masade jag mig ner till Kimona som spelade The Sims2 Pets på vårt Nintendo Wii. Själv tröttnar jag på att spela, det enda roliga spelet till Wii är The Legend Of Zelda: Twilight Princess. Oj oj vilken Zelda nörd jag är. Det syns nog inte och det är många som blir förvånade när jag säger det, men jag är verkligen en stor Zelda nörd. När vår symaskin blir "användbar" (enligt mamma är den inte det nu, ingen aning varför.) så ska jag sy en Link dräkt. Det är något jag velat ha länge. Jag har ett svärd, det fick jag av Benji förra sommaren. Bara för att jag tjatat om att jag ville ha ett sånt äkta Hylian sword som Link har. Men detta funkar också, fast.. Det är så plastigt och fult.

Nu har jag gjort min tårta. Fyra marrängbottnar ihopsatta med jordgubbsmousse. Imorgon ska den bara dekoreras med grädde och chokladkringlor. Det ska bli gott, hoppas jag. Man vet ju aldrig hur det blir.



Lite kriminell är jag också. Sitter och laddar ner diskografier med alla band jag inte redan har full diskografi med. Och just nu lyssnar jag på Young Blood Spills Tonight av Eyes set to Kill. Den låten är så otroligt fin. Jag gråter alltid av den, och hypnotiseras. Den är så jävla, jävla fin och känslosam. Jag kan aldrig lyssna på bra musik utan att gråta, den påverkar mig så starkt. Enligt min psykolog ska jag inte lyssna på musik, bara för det. Men hon är störd, hon tycker ju så jävla mycket om allt. Till exempel tycker hon inte att jag ska prata med folk bara för att de kanske inte mår bra. Anledning? För att jag tar på mig andras känslor och blir ledsen när någon jag bryr mig om är det. Men ärligt, ofta man ska sluta umgås med dem för det. Hon är fan inte normal.
En annan sak är att jag fått byta medicin till Fontex eller vad den nu heter. Den är god, den smakar som sån där hostmedicin man drack när man var liten. Den har roliga biverkningar också:

Oförklarad feber
Snabb andning
Ökad hjärtfrekvens
Svettningar
Muskelstelhet
Skakningar
Förvirring
Sömnighet
Svaghetskänsla
Dåsighet
Långvarig och smärtsam erektion (vafan..? xD)
Irritatibel och extrem oro
Frossa
Känslighet för solljus
Viktminskning
Kräkningar
Svårigheter att svälja
Matsmältningsproblem
Hepatit (oj... )
Huvudvärk
Sömnlöshet
Ovanliga drömmar (haha ja det har jag minsann xD)
Yrsel
Dålig aptit
Trötthet
Onormalt hög sinnesstämning
Okontrollerade rörelser
Kramp
Hallucinationer
Våldsamt beteende
Upprördhet
Ångest
Nervositet
Koncentrationssvårigheter
Oförmåga att tänka klart
Panikattacker
Självmordstankar
Tankar om självskada
Tankar om att skada andra
Sexuella problem (hahahahha)
Halsont
Andfåddhet
Lungproblem
Håravfall
Dimmig syn
Oförklarade blåmärken och blödningar
Led och muskelsmärta
Låga natriumvärden i blodet
Värmevallningar
Minskad tillväxt


Haha det är inte lite biverkningar. Och detta är de vanliga som nästan alla får. Känns ju bra att en antidepresiv medicin förstör en mer än hjälper? Haha.
Men den är i alla fall god och det är ju något. Remeronen smakade fan äckligare än den medicin jag fick emot min lunginflammation när jag var 10.


Igår prövade jag ut hur jag skulle se ut till Kimonas student och till skolavslutningen. Till Kimonas student blir det mina svarta leggings som har en vit rosett på vardera sida av ankeln, och så min svarta lolita klänning. Och eventuellt lockigt hår, men det beror på. Jag lockade det igår så det var ett jävla slit med att platta löshåret i morse.
Skor vet jag än ej vilka, men jag har ett par svarta högklackade som är rätt fina till.
Skolavslutningen blir det min vita klänning, vit kortärmad kofta som är midjelång och så ett par högklackade, vita kängaktiga skor. De är as fina, jag gillar dem jättemycket. Fast det är inget man direkt har till vardags för det är typ 10cm klack på dem, haha. Men jag har inga problem att gå i högklackat, så min syster är lite avundsjuk på det.

Det är fan en riktigt tråkig dag. Bambi smsade mig förut så det gjorde mig lite gladare. I övrigt har jag bara äcklats av maten vi åt till middag. Liksom jag skulle göra salladen (jag låter ingen annan röra i sån mat jag själv ska äta av) och jag mådde illa av att se på den. Det var typ udda. Jag brukar inte må illa av att se på sallad.
Detta drar slutsatsen att medicinen gör skillnad, den ger mig mindre aptit och det är jag glad för. Tack! :)

Det sista jag ska skriva idag är att jag drömde om Adam inatt. Jag saknar honom väldigt mycket.
Och sen drömde jag en annan dröm där Victor var med. Vi typ hoppade runt inne i Nordstan och vid Brunnsparken och sen var vi helt plötsligt i Slottskogen och kastade vindruvor på varann och på andra som satt där. En rätt mystisk dröm men den var ändå lite söt på sitt vis. Drömmen med Adam gjorde så jag ville försvinna in i drömlandet föralltid så jag kunde få vara med honom. Jag har en stark aning ( lika med att jag är i princip helt säker på de) att jag gillar Adam mycket mer än han gillar mig. Men det har jag snart tjatat sönder min blogg om.

Men nu ska jag inte skriva mer för jag har skrivit rätt mycket nu. Så hej då, blogg.
Din V<3

gumman :< Jag saknar dig.

Vi ska lätt klä ut oss till Zelda o Link o typ. alla andra små figurer :D <3



De du ska ha på dig på skolavslutningen låter jätte fint bby <3 de blir säkert bra :)

Pussgumman <3 Ta hand om dig, vi ses snart <3

Anonym

Helt seriöst..

"självmordstankar, tankar om självskada.."

What the hell?

Antidepressiv medicin in my ass!



Jag älskar dig Emelie<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info