Home sweet home.




Jag ska inte börja med att berätta om vad jag gjort idag. Det tar jag till ett senare inlägg när jag hittat den perfekta bilden som ska höra till. Istället tänkte jag skriva lite om vad som händer imorgon, och kanske eventuellt jämföra det med hur dagen faktiskt blev när jag sedan imorgon kväll bloggar om dagen som gått, men som än inte varit. Det kanske blir intressant.

Imorgon ska jag gå upp tidigt, redan vid halv åtta. Jag ska ta tåget till Göteborg 8 över 10 och sedan ska jag åka hem, till Kungälv där jag växte upp.
Dagen ska spenderas med gamla bekanta, b la Jonte och Benji, men jag skulle gärna träffa andra som jag inte sett på det hela året sen jag flyttade. Saknar dem, även om de flesta är sånna jag aldrig riktigt direkt umgåtts med.
Efter några timmar i Kungälv ska jag till Göteborg och kolla runt lite där. Träffar kanske på någon eller några jag känner, det är inte omöjligt. Vore ju roligt, om man har en bra hår och sminkdag dvs. Om jag inte har det hoppas jag verkligen inte jag träffar någon jag känner alls. Det är sjukt hemskt att vara med folk om man ser ut som ett cp barn.

Till helgen måste jag förresten bleka håret. Har ju fan tre cm utväxt och det svarta håret har blivit orange/brunt. Ser lagom fail ut. Men inte kommer det bli bättre av att få någon slags orange-gul nyans sen när det blekts. Och då måste jag vänta ett tag innan jag färgar det rosa igen eftersom det kommer se lagom fult ut att ha rosa hår med orange underhår. Nej tack, jag spar på det.

I övrigt ser veckan ut att bli lite trist. På torsdag tvingas jag vara hemma och storstäda bara för att det är midsommar på fredag. Liksom åh, jag älskar verkligen högtider. Känns så sjukt onödigt att fira midsommar ens. Vad är vitsen?
Det enda vi kommer göra är att sitta hemma och glo och äta, precis likadan mat som till julafton. Liksom, awesome? Nej inte direkt. Och sen på lördagen kommer jag säkerligen inte heller få göra något.
Och jag hatar mamma. Jag måste vara hemma senast kl 8. ÅTTA! Jag är fan sjutton år!
Och det är SOMMARLOV. Jag fick fan vara ute till mycket längre när jag var 9! Hon har fel i huvudet alltså. ÅTTA!
Nej fyfan. Hon kan ju bara ta och flytta till Albanien eller något.

Men vet du vad, bloggen? Det verkar som min dröm om skräckfilm blir sann. Pratade med Bambi idag och hon är på, och vi frågade även Marcus om han ville vara med som skådis vilket han ville. Då blev jag glad, för Marcus är väldigt duktig på skådespel!
Jag ska sätta mig och skriva manus imorgon kväll och kanske lite redan denna natt.  Sen blir det mer under resterande vecka och förhoppningsvis kan det bli klart till nästa vecka och så får vi se när vi kan filma. Vi måste ladda ner Avid redigeringsprogram eftersom det helt klart är bäst. Men sist Bambi försökte så funkade det inte, vilket är synd.

Nu ska jag spara lite av mina tankar och ord till nästa inlägg, men tack för att du tog dig tid att läsa.
Bambi

Din mor är elak. Hon verkar leva som dom levde förr i tiden.

Du ska ju få vara ute om du vill, till sent. Okej, du kan gå hem och äta, sedan ut igen.

Filmen ska bli awesome!




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info