Till anonym om vad som händer efter döden

Hej anonym. Vore finare att kalla dig vid namn men tyvärr valde du att inte nämna ditt namn.
När jag sitter här och du frågar vad jag tror händer efter döden får jag ta och tänka efter.
Förr var jag alltid säker på att det fanns ett visst antal människor som föddes, och att när en dör föds en ny. Som en cirkel. Man föds, man dör, man föds, man dör.
Jag var helt säker på att livet efter detta innebar ett nytt liv, helt omedveten eller lite medveten om ens tidigare existens. Numera är jag tveksam och ser livet efter detta som en tomhet där man bara svävar omkring utan att direkt finnas.
Jag vill dock fortsätta tro på livets cirkel som jag gjorde förr. Det känns mer betryggande på något vis.
Men vad vet vi om det när vi väl dött och sen får reda på svaret? Vi kommer ju ändå alla dö och det är först då vi får veta. Ibland vill man skynda på döden och ibland inte.
Vad jag själv vill vet jag inte. Jag vet ingenting längre. Jag är förvirrad som fan och jag önskar jag kunde få någon slags klarhet inom mig. Men nej, det får jag inte.

Hoppas du blir nöjd med svaret, och tack för att du uppskattar min blogg. <3
Linda.

Tack så mycket för svaret <3 Uppskattar det verkligen. Ledsen att jag inte skrev mitt namn förut, det bara blev så, men jag heter iaf Linda. Så nu vet du det, ifall jag kommenterar mer så vet du att det är jag igen.

Återigen, tack.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info