Lat jävel med sjuka drömmar

Körsbärsträden i trädgården har redan fått sina gula löv som faller till marken.
Himlen lyser grå och tråkig. De flesta håller sig inne, så även jag.
Jag är konstant trött, bloggen. Hela tiden, och jag sover bort dagarna till mammas förtvivlan. Hon tycker det märks att jag blir sämre. Hon kollar till mig en gång i timmen minst.
Igår skulle hon till och med kolla mina armar. Jag misstänker det är för att mitt täcke är blodigt. Men jag orkar inte bry mig. Jag orkar verkligen ingenting.
Jag borde duscha, åtminstone tvätta håret. Men jag orkar inte det heller. Jag får se ut som skit, jag är ju ändå bara hemma.
Det är inte som förr, när jag fixade håret och sminkade mig varje dag även om jag bara skulle vara hemma. Jag ville ha något att göra, och sen även kunna bli glad över spegelbilden. Men nu är det inget att se på, eller hur? Vi vet ju att jag bara blir fulare med tiden, så det är lika bra att låta bli.
Jag kan inte ens se normal ut på bild längre. Det går verkligen inte att få till en enda okej bild. Fy och blä och usch.


Inatt hade jag en jättekonstig dröm. Det var ett spel, ett typ dator/tv spel, där vissa karaktärer från Harry Potter, men även andra jag aldrig sett förr, var med. Lucius Malfoy var kung i landet, och han skulle döda sin fru genom hängning. Uppdraget var att rädda henne genom att gömma sig hos drottningens (fruns) uppvakterska som blivit kastad i ett stall. Man skulle gömma sig under en stor tyghög. Problemet var att man var fyra stycken karaktärer i spelet som skulle hjälpas åt. Och man skulle klä ut sig till en älva, alla fyra då. En lila, en ljusblå, en mörkblå och en ljuslila. Grejen var, att alla karaktärer, inklusive mig och min syster, var groteskt feta medelålders män. Lyckades vi sjunga som riktiga älvor, så skulle vi klara uppdraget, men om fienderna genomskådade att vi var män, som dessutom inte var älvor överhuvudtaget, så skulle det bli Game Over.
Vi klarade inte uppdraget första gången, men sen gjorde vi det.
Hela grejen var att det var andra världskriget, trots att miljön var medeltid. Malfoy var typ som Hitler, och vi feta medelålders män var britter som infiltrerade i nazi tyskland. Och så var det att man skulle hitta föremål, placera rätt för att komma vidare, besegra en jättemammut, clawshot:ta sig som Link i Twilight Princess spelet med double clawshotten för att svinga sig över långa avstånd. Lustigt nog var mamma och mormor också med, samt en mörkhyad man jag inte har en aning om vem det var. Helt sjukt konstig dröm! Jag har aldrig normala drömmar... Innan jag vaknade hade vi precis lyckats få tag i en karta till Dinosaurie landet, som förmodligen skulle bli nästa bana. Alltså jag förstår inte vart mina drömmar kommer ifrån, haha.
Emelif Cheshire

Sjukt xD




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info