En vecka av feber, tankar och kreativitet




Det har egentligen inte hänt så mycket sen sist. Har fått medicin som ska hjälpa mot depressionen, den heter Remeron. Det var den enda som fans i flytande form, så därför fick jag den. Men imorgon ska jag till läkaren igen och hon ska tillsammans med psyktanten prata med mig och mamma om vad det finns för andra behandlingar som passar mig.
Det är sjukt. Och det värsta är väl att mamma vet mycket mer nu om vad som händer mig, vilket jag inte gillar. Hon vet om att jag skär mig, fast jag tror att hon tror att jag inte gör det längre, utan att jag bara gjorde det förr.
Orkar inte bry mig heller. Hon får tro vad hon vill.
I alla fall, medicinen gör ingen skillnad alls, och jag har haft den i en vecka. Det enda som stämt in någorlunda av bieffekterna är viktökning och ökad aptit.
Varför gör man medicin som gör att man går upp i vikt? Helt ologiskt. Men de senaste månaderna har jag ökat jättemycket i vikt utan att jag vet varför. Så nu blir det strikt med maten, och de senaste tre dagarna har det gått bra med det. Fast ibland känns det som jag ska dö för att jag är så sötsugen. Det hela vore dessutom mycket enklare om inte mamma varit en hök som bevakar minsta steg jag tar....
Jag är trött på att vara tjock. Nu har jag faktiskt gått upp 10 kg sen förra sommaren. 10 jävla kilo.
Det gör mig arg och ledsen. Jag kan inte förstå det... Så nu MÅSTE jag ner. Jag tänker inte fortsätta öka i vikt utan anledning, jag måste vara drastisk.


Har ju som sagt varit sjuk nu under en längre tid. Det har varit feber, täppt näsa, hosa, ont i halsen, yrsel och illamående. Nu är jag dock fri från det mesta, förutom huvudvärk, yrsel och täppt näsa.
Under tiden jag varit sjuk har jag dock varit rätt kreativ. Har lyssnat på mycket musik och målat en del. Det är roligt att måla :)

Imorgon är jag peppad, för då ska jag till skolan och det betyder att jag får återse Bambi! :D
Det gör mig glad. Vi slutar tidigt imorgon så då ska vi spendera den lediga tiden med att gå till Överby. Det kommer nog bli jätteroligt! :D

Det mesta är väl annars okej just nu. Det finns såklart en hel del att skriva som är dåligt och negativt och som gnager mig, men jag orkar inte skriva ner det just nu faktiskt. En sak är ju att mitt fejs är sönderbränt och helt rött och att min hud ramlar av..... Det är inte vackert och det sårar mig. Jag vill inte se ut sådär.
En annan sak är att Anna och Mattias helt plötsligt pratar med mig igen som om ingenting hade hänt. Jävla fuckfaces ska fan inte tro att de kan bli mina vänner igen. IDIOTER.
Och sen kan Benji ta sig i röven och dö. Ehe.
Och sen dampar jag över det mesta. Men det får en annan dag ta sig igenom då jag orkar skriva det :)
Hej då, bloggen.



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info